My MuSic

perasaan lepas exam.....

salam semua...lama tak update blog ni...
nak kongsi perasaan lepas exam skit...
kadang - kadang kita rasa happy sangat & merdeka lepas exam.. tak kira la UPSR ke, PMR, SPM mahupun final exam semester...
tapi hakikat sebenarnya kita masih dibelengu perasaan takut, gelisah dan seangkatan dengannya... memikirkan macamana result & keputusan kita nanti.
adakah mencapai matlamat yang kita tetapkan??? atau boleh menyebabkan kita mengalami moral down..
secara jujurnya, saya rasa sangat gelisah dan bimbang sekiranya keputusan exam saya tidak memberangsangkan... macamana nak jawab kat mak ayah yang sentiasa mengharapkan kecemerlangan anak - anaknya....
saya dah boleh agak result saya berdasarkan coursework yang diperoleh... istilah ganu yang sesuai dalam situasi ni : beratnanang....
tetapi, mak selalu berpesan, rezki dan takdir dah ditetapkan di loh mahfuz oleh ALLAH YANG ESA... walau macamana sekalipun, kita harus redha teriama ketentuan Ilahi.
saya selalu ingatkan diri dengan ayat ini... tenag skit rase... Ahamdulillah...
jadi, kita pakat tunggulah result exam kita di samping berdoa agar dumurahkan hati pemeriksa agar dapat menerima jawapan kita dan membantu kita. mudah - mudahan, InsyaALLAH...